3

DAVULUN SESİ... LONDON HAVASI...



DAVULUN SESİ... LONDON HAVASI...

Avrupa'nın her şeyi iyidir! Savına zaten karşıydım, geldim, yaşadım, gördüm fikrim hem iyice pekişti hem de haklı olduğumu kendi kendime kanıtlamış oldum...

Bizde herhangi olumsuz bi iş olduğunda pek çoğumuz deriz ya "Avrupa'da böyle olsa..." Vallahi de billahi de Avrupa da beş beterleri oluyor da kimsenin haberi yok. Burda yaşamaya başladıktan sonra anladım ki Türkiye eşi bulunmaz bir ülke.

Burda karşılaştığım hadiselerden örnekler vereyimde siz kendi yorumunuzu yapın... :)

Daha önceki bi yazımda da söylediğim gibi burda her yer park ve insan yoğunluğu çok fazla diye... Pek tabi çocuk oyun parkları da full kapasite... Buralarda yaptığım gözlemim şu ki burda anne olma yaşı çook küçük :( Aynı bankta oturduğumuzda tabi ki dayanamayıp sohbet ederken yaşlarını da arada soruyorum :) Gencecik anneler 3-4 yaşında çocukları var, kendi yaşları ise 19-22 arası... Düşünün yani ne zaman evlendiler??? Hatta evliler mi o bile meçhul!!!

Küçücük genç kız ve oğlanların ellerinde sigara ve şarap-bira şişeleri... Yolda yürüyecek takatları kalmamış bi şekilde evlerine dönenler...

Hastane muhabbeti :) Biz de gün veriliyor, bugün git yarın gel deniyor, ya da 3 ay sonra gel ameliyat yapılacak deniyor ya... Aynısı burda da oluyor :) Arkadaşıma (Buranın vatandaşı) 3 ay sonraya gün verdi hastane :( (Burun ameliyatı için)
Eğer parasını öderseniz tabiki kısa zamanda operasyon geçiriyorsunuz ancak burda da fiyatlar çoook pahalı, o yüzden pek çok İngiliz özellikle tedavi amaçlı yurt dışına gidiyorlar...

Bazı zamanlarda yol çalışması oluyor, normal bir olay dimi :) Anormal olan tarafı; çalışmanın haddinden fazla uzun zaman alması. Bir de kibar bi levha koyuyorlar :) Bu yol şu tarihe kadar kapalı yada trafiği çok yoğun olacak, kendinize başka bi rota bulun diye :) Geldiğimden beri bir sürü çalışma gördüğüm ve yıldığım için söylüyorum. "Bizde böyle birşeyle karşılaşsak işte ne olucak Türkiye! Avrupa da olsa böyle mi olur?" deriz. Geldik, gördük ki Avrupa daha betermiş, Türkiye'ye kurban olmak gerekiyormuş. Bizde gece-gündüz çalışma oluyor, işler bi an önce bitsin diye... Burda ki işçileri görseniz... tam sosyetik... sabah 8 de başlayıp öğlen 12-1 arasında molasını verip akşam 5 de paydosunu yapan hafta sonu çalışmayan insanlar... Kebap iş yani :)

Avrupa Birliğinin vazgeçilmez yasağı; "Kokoreç" :) Kendi gözlerimle gördüm burdaki Türk mahalelsinde İşkembeciyi :) Hiç sevmem ama içten içe sevindim, buların yok dediğini bizimkiler, gözlerinin içine baka baka sattıkları için :D (Peki kötüyüm) Bu yasağa da anlam veremiyorum ben. Bin çeşit şey yiyorlar bi barsak mı zararlı yani? Çeşit çeşit tenyaların cirit attığı, kendi yedikleri pork un (Domuz eti) sağlığa ne yararı ne zararı olduğu meydanda!

Tr.'ye döndüğümde, etrafımdaki kimseye hiçbir konu hakkında; "işte ne olucak... Türkiye!" demesine müsade etmeyeceğim... Bunların medeniyet dediklerini GÖRDÜK!!! Atatürk'ün medeniyet için söylediği "TEK DİŞİ KALMIŞ CANAVAR" ın niye tek dişi kaldığını anladım... Bu Avrupalılar medeniyeti kendilerine göre yontup oydukları için... Neyse canınızı sıkmayayım, benimki küçük bi hatırlatma, yaşadığımız memleketin değerini bilelim... O kadar modern, açık görüşlü, at gözlüklerinden kesinlikle uzakta bir karaktere sahip ben'i bile Türkiyede doğduğuma şükrettiren bi memleket işte... Her şeyinde bu kadar rahatı, serbesti, fazlası over-doz oluyor insanı gereksiz bi "gurbetçi" hissine kaptırıyor :))

Kısa süreli gelinip, kalınır, okul okunur vs. ama sonra evli evine köylü köyüne... Çünkü İstanbul'dan duyduğun London sesi, London'a gelince ritim değiştirir...

Daha fazla umut kırmadan, can sıkmadan susayım :) Gelmek nasip olursa kendiniz karar verirsiniz :))

Sağlıcakla kalın...


3 Comments


Avrupa... Avrupa... Hep gözümüzde büyütüyoruz ama bakın bi numarası yokmuş... Bide hep oralarla karşılaştırma yaparız!!!


:) Yerden yere vurmuş gibi olmayayım tabiki bizden çok daha iyi oldukları konular yok değil...

Bir şeyi unutmuşum onu eklemek istedim.

Sigara :) Hani bizde de Kapalı yerlerde içme yasağı getirildi ya... Aynı yasak burda da var :) Pubların içi gibi dışıda tıklım tıkış insan kaynıyor :) soğuk-sıcak fark etmez sigara içecekseniz doğru sokağa...

Sigara içeniniz varsa belki bu mevzu ilgisini çeker diye düşündüm :)

Sağlıcakla kalın...


Çok güzel yazmışsın, tıpkı yıllar önceden hatırladığım london...ilk sokağına çıktığımda ben neredeyim demiştim, tabi bundan yaklaşık 12 sene önceydi. şimdi kısmetse ağustosta yine 1 ay kadar gideceğim, bakalım ne değişiklikler var.
Bu arada sanıyorum İstanbul İşkembecisi'den bahsediyorsun. benim gittiğimde sakatat yapamıyorlardı sadece kebab çeşitleri vardı. Ama güzeldi, türkiyeden bişeyleri özlediğimde giderdim:)

Bu arada size mail atacağım, bir kaç sorum olacak size, neticede hala london'u yaşıyorsunuz.

İyi günler

Yorum Gönder

Copyright © 2009 "İNGİLTERE DE EĞİTİM" All rights reserved. Theme by Tiegma Group.