0

İNGİLTERE'DE Kİ MOBİL HATLAR


Vodofone, T-Mobile, Three, O2, Lyca Mobile vs. İrili ufaklı sayabileceğim bir sürü Mobil hat... Peki benim tavsiyem hangisi olacak derseniz :) Kesinlikle "LYCA MOBILE".

Ülke içi ve uluslararası aramalarda fiyatı en uygunu lyca :) Londra'dan Türkiye'yi dakikası 4 p'den arıyorum (2009-Haziran)... Bu hatlar tabiki cep telefonu için... Bunların çoğunu tekel bayi gibi yerlerde, büfelerde yada kendi bayilerinde bulabilirsiniz. 2-5 pound arası fiyata hattı alıyorsunuz, ondan sonra en az 5 poundluk top-up kartı ya da numarası alıyorsunuz oldu bitti :) Tabi krediniz bittikçe yüklüyorsunuz :)

Bir diğer ucuz yollu seçenek ise sabit telefondan arayabileceğiniz kartlar... Şimdi bu kartların detayını vereyim sonra 3000 dakikam vardı nereye gitti demeyin :)

Bu kartlar çoook uzun konuşmayı sevenler için. Kartı 5 pounda alıyorsunuz. 5 pounda karşılığında kart size uluslararası konuşma için eğer sabit hat aramışsanız 3000-4000 dakika veriyor, eğer mobil hat ararsanızda 200-300 dakika veriyor yani hakikaten çooook ucuz :) Burdaki püf noktası; çok konuşmanızda gizli :) Diyelim aramanızı yaptınız 1-2 saat konuşun kapatmayın :) Çünkü her aramanızda 5 poundunuz düştüğü için o güzelim dakikaları kullanamdan 5 poundunuz bitiyor...

Bu kartı alıp arkasını kazıdığınız zaman bir kaç tane numara çıkıyor karşınıza... uluslararası için ayrı, İngiltere için ayrı numaralar var. Önce Uluslararası olan numarayı çeviriyorsunuz karşınıza bi bant kaydı çıkıyor, şu kadar krediniz ve bu kadar dakikanız var diye sonrada aramak istediğiniz numarayı çeviriyorsunuz... Numaranızın başına 0090 ekleyip arıyorsunuz... Yani 00 90 212 123 45 67 ya da 00 90 532 123 45 67 gibi...

Diyelimki aile yanında kalıyorsunuz ve ailenin de evde sabit hattı var. Kullanmak için aileden izin aldıktan sonra bu kartla evden gönül rahatlığıyla Tr'yi arayabilirsiniz Kesinlikle ama kesinlike ev sahibinize bi fatura gelmiyor... Eğer böyle bi imkanınız yoksa doğru ankesörlü telefon kulübesine hani o meşhur kırmızı kulübeler varya işte onlara... Ama bunların dezavantajı pek tabiki parayla çalışmaları... Yani 15-20 dakika konuşuyorsunuz ama 40 p atmanız gerekiyor... eee bide kartın içinde yüklü olan 5 poundunuz gittiği için kısa zamanda kartınız bitiyor...

Karışık anlattım sanırım şimdide bi çırpıda anlatmayı deniyeyim sanırım bu sefer olacak :) Herhangi bi sabit hat telefonu elimize alıyoruz, kartımızın arkasında kazıdığımız uluslararası aramalar için olan numarayı çeviriyoruz, bantta konuşan teyzeyi dinliyoruz :) o bize kartımızda kaç pound olduğunu, kaç dakika konuşma hakkımız olduğunu söyledikten sonra aramk istediğiniz numarayı çevirin diyor, biz de Tr hattının başına 0090 koyarak numaramızı çeviriyoruz ve ailemizle, eşimizle, dostumuzla, sevdiklerimizle saatlerce konuşuyoruz :)
Her arama, kartınızın kredisinden yediği için konuşmanızı ne kadar uzun tutarsanız o kadar karlı oluyorsunuz yani :)

İlk buraya geldiğimde ben bu kartı çok kullanmıştım :) ama tabi ben max. 30 dakika konuşmaya dayanabildiğim için :) benim kartımın kredisi içindeki dakikaları kullanamadan bitiyordu :) Sadece bir seferinde aile eşrafımı toplu halde yakaladımda onda 100 dakika konuşmuştum :) Sonra bu Lyca'yı keşfedince, kulübelerde vakit geçirme dönemleri kapandı... Bu arada o 100 dakikalık konuşmamı kulübeden değil sabit telefon hattı bulmuştum ordan aradım da konuştum :) yoksa bi kulübeye para at hattan düşme diye bi yandan da onca dakika ayakta dikil lafla olmazdı :)

İşin özü Londra'dan İstanbul'u aramak hiç de PAHALI DEĞİL :) Bunu düşünüpte kendinize dert etmeyin yani:)

Sevgi ve sağlıcakla kalın... :)


0 Comments

Yorum Gönder

Copyright © 2009 "İNGİLTERE DE EĞİTİM" All rights reserved. Theme by Tiegma Group.